Grecko - leto 2019

Krajina Cesta Program Spime Eur Alternativa spania Cas v Aute
Sobota
Nedeľa
Pondelok Slovensko-Štúrovo Balenie a cestovanie - Žiar - Štúrovo Štúrovo kemping Štúrovo kemping 30 6h 215 Km
Utorok Slovensko-Madarsko Cestovanie Slovensko - Madarsko - Segedin termal kemping Szegedi Partfurdo 30 4h 236 km
Streda Madarsko-Srbsko Cesta Srbsko, Kulpin, Nis Kulpin je Slovenska dedina v Srbsku - Naj kapusta na svete V aute - okolie Nis 8h 454 km
Štvrtok Srbsko - Macedonsko Nis - Macedonsko Skopje Cestovanie Camping Bellevue 30 4h 203 km
Piatok Macedonsko-Grecko Millennium Cross - Plaka Grecko Vystup na vyhliadkovu vezu Olympos Beach - Plaka 30 5h 293 km
Sobota Grecko Plaka Grecko pri mori Olympos Beach - Plaka 30 0 0 km
Nedeľa Grecko Olymp vystup na Olymp Spilios Agapitos ??? 0 0 km
Pondelok Grecko Olymp slapanie dole z Olympu - pri mori Olympos Beach - Plaka 30 0 0 km
Utorok Grecko Olymp - Meteora Skalnate pohorie - vyhlady, prechadzky V aute - okolie Meteora 3h 154 km
Streda Grecko Meteora - Igoumenitsa -Korfu Trajekt na Korfu KARDA BEACH CAMPING & BUNGALOWS 35 Trajekt 83€ 3h 164 km
Štvrtok Grecko Korfu pri mori KARDA BEACH CAMPING & BUNGALOWS 35 km
Piatok Grecko Korfu pri mori DOLPHIN CAMPING 27 km
Sobota Grecko Korfu pri mori DOLPHIN CAMPING 27 km
Nedeľa Grecko Korfu pri mori DOLPHIN CAMPING 27 km
Pondelok Grecko-Albansko Korfu - Syri I Kalter Albansko Trajekt na pevninu , vyvieranie rieky z podzemia V Aute Trajekt 53€ 2h 110 km
Utorok Albansko Syri Kalter Albansko - Drac Albansko pri mori Kamping Pa Emer 19 5h 230 km
Streda Albansko-Macedonsko Drac ,Tirana  Albansko - Orchid Macedonsko Jazero a klastor Orchid Camping Rino. 1 & 2 & Rooms 10 3h 166 km
Štvrtok Macedonsko-Srbsko Orchid Macedonsko - Nis Srbsko Cesta domov V Aute 7h 382 km
Piatok Srbsko - Madarsko Nis Srbsko - Segedin Madarsko termal kemping Szegedi Partfurdo 30 8h 454 km
Sobota Madarsko Slovensko Segedin Madarsko - Tepla Domov Domovina 8h 441 km
150 STK Srbsko poplatok           30 €
45 Poistku Macedonsko           10 €
150 Pneumatiku do zadu Albansko
40 zavzdusnovanie paliva + palivovy filter Grecko  ???
50 Vymenit olej a olejovy filter Slovensko - 10 dni           10 €
200 Nosic na bicykle Spolu za Dialnicne znamky           86 €
105 Chemicke WC
50 vecsia nadoba na vodu Program a vstupenky:
50 Prerobit postel Meteora           12 €
Spolu za vstupenky           12 €
Fixne naklady spolu     971 €

Avia je A30 z roku 1974. Má vymenený motor za A31 a päťstupňovú prevodovku.
Minulý rok sme boli v Rumunsku a po návrate sme vymenili diferenciál za turbový. Maximálna rýchlosť sa zvýšila asi o 15Km/h
Vlastníme ju zhruba dva roky a máme nejakých 9000km za sebou. Odjazdené ako v lete tak aj v zime väčšinou krátke trasy 100-200 km. Najdlhšiu sme absolvovali do Českého raja cca 400km, Rumunsko cca 2800km a Chorvatsko cca1800km. Toto bude naša dalšia dlhá trasa. Orientačný plán je 3300 km v období troch týždňov (celozávodná dovolenka).

Rozpočet:

• Nafta - 513€
  • Campingy - 360€
  • Vstupenky - 12€
  • Dialničné poplatky - 86€
  • Strava - 500€
  • Trajekty - 136€

Spolu rozpočet na dva týždne pre štyroch 1607€

Jun/2019 - Zakúpené nové koleso dozadu (150€). Nakoľko to povodne sa potrhalo po obvode starobou. Vymenená prepadová trubka paliva nakoľko presakovala nafta.Zakúpene v http://bvm.cz
20.06.2019 - Zakúpene nove Chemicke WC. Porta Potti Quebe 365. Objednane v Karavanovo.sk
21.06.2019 - Vymenený olej , olejový filter a palivový filter s tesnením. autodielytatra.sk
03.07.2019 - Vymenena vzduchova hadica od sania k vzduchovemu filtru, nakolko minulorocna oprava sa zase rozpadla. Zároven zistena nova zavada: vytlaca mi olej cez mierku oleja.
06.07.2019 - Postel prerobena. Stalo to sice dva dni krvy a potu , ale je to hotove. Olej v diferencialy iba doplneny. Chybalo tam asi iba pol litra. Precistil som este vzduchovy filter a vymenil v nom olej.Avia je teda po technickej stranke pripravena.
07.07.2019 - Okolo o beda dorazil Samuel. Petu z Vejou som priviezol pred polnocou.
08.07.2019 - Dnes teda vyrazame do Štúrova - Camping Vadas. Z rana balime veci. Nutny nakup v Kauflande 166,66€. Bol to celkom trapas, lebo som chcel platit stravovacou kartou ale na tej som tolko nemal a kombinovat karty sa nedaju. Tak som to teda chcel uhradit mojou platobnou kartou, ale tu som samozrejme pozical vcera tomasovi a on mi ju nevratil. Takze zamnou v rade plno nastvanych ludi a ja nemam cim zaplatit. Takze som z roznych kariet navyberal 100€ hotovost v bankomate a doplatil som stravovacou. NAAADHERA. Okolo 16:00 vyrazame z povinnou zastavkou v Obi kde sme este kupili pristresok a v McDonalde na doplneneie energie. Zhruba o 18:00 sme v Sturove. Ja so Samuelom sa ideme kupat. Voda je tepla a bazen poloprazdny. Zajtra pokracujeme do Segedinu v Madarsku.
09.07.2019 - Cesta ubieha rychlo. Najprv po zlych lokalkach k dialnici a potom to uz ide do kolon okolo Budapesti. Do kempu v Segedine prichadzame okolo 16:00. Je tu poloprazdno. Ideme sa hned okupat do bazenu a potom na prechadzku do mesta. Je to pekne upravene hystoricke mesto. Zastavujeme na veceru v prijemnej restauracii na namesti. Pre porovnanie, kemp v Sturove stoji 52€ na noc a v Segedine 25€.

10.07.2019 - Rano je chladno. Vyrazame este ked deti spia. Na hranice je to kusok, tam ich budime koli kontrole. Colnik je mily a chce kupit nas karavan. Cesta Srbskom je umorna. Ide sa po nudnej dialnici az do noci Cestou staviame na McDonald, nakolko Samuel chce v kazdej navstivenej krajine ochutnat Nugetky. Prilis nam nechutilo. Z drobnymi zastavkami zastavujeme az kusok pred Macedonskymi hranicami kde prespime na parkovisku.
11.07.2019 - Na parkovisku je hlucno a preto sa budim skoro. Ranajkujeme, dolievame olej do motora a opravujeme povolenu poistku koli ktorej nam vecer nesvietili zadne svetla a vyrazame na cestu. Hranice nas zdrzia asi pol hodinu , ale vsetko prebieha v pohode. Asi po hodine sme v nasom kempovisku v Skopje. Ideme sa osprchovat , upratat Aviu a Veja zajedna Taxik do mesta. Centrum Skopje je monumentalne. Vsade sochy a fontany. Narodila sa tu Matka Tereza a ma tu malinke muzeum. Najeme sa v miestnej restike a zamierime do uliciek po okoli centra. Nazad si berieme zase Taxika a okolo 17tej sme zase na kempe. Ja si idem podriemat a Peta z Vejou sa ucia Matematiku. Na vecer pricestuju susedia Cesi a Samko sa ide s nimi hrat nakolko maju asi 5 chlapcov v jeho veku.

12.07.2018 - Rano vyrazame na na Milenieum Cross. Obrovky kriz na vrchu miestenj hory. Vystup si planujeme lanovkou. Ukaze sa to ako komplikovane, nakolko Macedonska technika zlyhava a my cakame kym to opravia asi 2 hodiny. Nakoniec sa to podari a mysa hore dostaneme v pohode. Na hore nic nieje otvorene, cize sa dlho nezdrzime. Cesta z Macedonska ubieha ryhlo, cely cas po dialnici az na hranice. Do kempu v Plaka dorazame a hoz na vecer. Nevieme do coho ideme, lebo o kepme som sa na internete vela nedozvedel.

13.07.2019 - Je tu ale pekne a cisto. Trosku hlucno od susedov Cechov, ktory sem dorazili na bicykloch az z domoviny. Sprchy su fajn, restauracia vyborna a plaz sice mala, ale utulna z prijemnou hudbou a lehatkami zadarmo. V okoli kempu nic moc nieje, cize oddychujeme len v kempe a na plazi. Samuel sa nonstop kupe,aj v noci. Je to vodny zivel.

15.07.2019 - Dnes vyrazame na Olymp. Vsetci sme z toho trosku nervozny. Cesta z kempu ide cez mestecko Litochoro popri peknom klastore kde sa zastavujeme na obhliadku az na parkovisko. To je plne , lebo sme tu neskoro. Parkujeme teda trosku nizsie, balime riksaky a vyrazame. Veja nakoniec zostava v aute. Cesta ide poriadnym stupanim. Prevysenie z parkoviska 1000mnm az na Refuge A 2100mnm, cize nas caka prevysenie 1100m.  Asi v 1/3 je odpocivadlo kde si davame keksik a vodu. Dalej len prudke stupanie vecsinou po sklalach. Vkuse stretavame dole iduce skupinky ludi a studentov. Na vrchu je taka zyma ze sa tu drzi sneh. Sme uz vycerpany. Prechadzame snehovym polom, a konecne sme na dohlad Refuge A. Este par schodikov a sme tu. Ja som prepotil uplne vsetko co som mal, cize na cestu dole mi zostava len mikina. Davame si skvely Olymp cajik z medom, Zeleninovu polievku a trosku nejedle spagety. Ale sme spokojny. Je tu zima a cas postupil nakolko nam vystup trval 4 hodiny, takze sa vyberieme nadol. Cestou zacina poprchat a mrholi az na spodne parkovisko. Cesta nadol ide lepsie ako hore. Asi za 3 hodiny sme pri Avii. Prezliekame sa , doplname energiu a vyrazame do kempu. Vsetci sme krasne unaveny a hrdy na seba ze sme to zvladli.

16.07.2019 - Dnes cestujeme na Meteoru. Rano prsi. Sme v podstate pobaleny, cize len ranajky, sprcha a mozeme vyrazit. Ako sa ukaze, tak nam prsi celou cestou. Na Meteoru dorazime za dazda a obcasnej hmly. Zastavujeme sa vyjazdenej plosinke pri ceste , vedla inych karavanov. Aj napriek zakazu kempovania sa ukladame na noc.

17.07.2019 - Do rána dazd neustava. Takze sa z postele neponahlame, az ked ustanu kvapky na plechovej streche Avie. Vsetky pristupove cesty sa rychlo plnia, cize vyrazame na obhliadku klastora. Je to nadherne. Krasne zabery sa daju robit uplne z kazdeho uhla. Klastory su pekne udrziavane. Mnichov sme ale nevideli. Je to skor ako muzeum toho co tu bolo. Pred klastrom nakupujeme suveniry a vraciame sa k Avii. Uz je tu dopravny kolaps a my sa nemozeme dostat z parkoviska. Asi po hodine sa nam to podari a my vyrazame k dalsiemu a teraz zenskemu klastoru. Vsade je to doschodov a dole schodmi. Uz vyslo aj slnko, cize je to narocne. Porobime rychle fotky a vyrazame na Korfu. Cesta vedie dialnicou cez neskutocne obrovske kopce a pohoria, cize miestami ideme na dvojku.
Na vecer dorazame do pristavu. Chvilku nam trva kym najdeme miesto kde nam predaju listok na trajekt. Mame este hodinu cas. Kupujeme si nejaky sendvic a Samko Hotdog a cakame na nasu lod. Na lod pustaju najprv osobne auta a potom az nas. Musim cuvat nahor, cize trosku stres, ale podari sa. Plavime sa do zapadu slnka, je to romanticke.
Na Korfu nas vyta malinky pristav v meste Lefkimmi. Odtial sme mali v plane pozriet si okolite plaze, ale nakolko zacina byt tma, ideme rovno do nasko kempu pri meste Korfu v strede ostrova.
Kemp sa nam moc nepaci. Ideme k moru , odtial do sprchy a do postele.

18.07.2019 - Hned rano je nam jasne ze tu nechceme zostat, cize sa balime a okolo obeda vyrazame z kmepu smerom na Paleokastritsa. Cesta je neuveritelne kopcovita. Na plaz dorazime okolo 14tej. Je plna do prasknutia. Hned nas ale zaujme ze je tu rusna lodna premavka, kde vozia ludi na okolite plaze ktore su dostupne iba lodkou. Nakolko mam preukaz, poziciame si vlastnu lodku a vyrazame na obhliadku okolitych plazi. Je to dychberuce. Nadherna voda, panennske plaze. Kupeme sa , snorchlujeme a vecer zakoncime v restauracii na brehu. Jedlo je chutne,ale neskutocne drahe. Za veceru vo stvorci platime 80eur. Nakolko nechceme spat na asfaltovom parkovisku , vyrazame do nedalekeho mestecka Agios Giorgios. Cesta je ale iba naoko blizka . Ide sa neskutocnym pohorim do serpentin. Jedno stupanie na prvy krat ani nevyjdem. Musime nacuvat , znou sa rozbehnut na plny plyn na jednicku a len tak tak to zvladneme. Niektore zakruty sa nedaju vytocit. Musime ich ist na dva krat, proste cesta smrti. Na plaz dorazame pred polnocou.

19.07.2019 - Rano je uz ovela prijemnejsie. Plaz je obrovska a poloprazdna. Ideme sa kupat, motame sa po stankoch. Samko snorchluje a stavia si z pieku na plazi. Proste relax.
Poobede vyrazame na sever ostrova ku Kanalu lasky. Cestu uz nevolime podla Google ale podla toho ktora cesta je sirsia. Najazdime sice viac kilometrov , ale stoji to za to. Plaze na vychode su kamienkove, na zapade strkovo/pieskove a na severe pieskove pod ohromnymi utesmi z pieskovca. Kanal lasky je spinavy , ale nakolko je prave zapad slnka je pekne osvetleny. Na vecer sa ukempujeme v jedinom kempe v okoli Dolphin Camping.

20.07.2019 - Rano sa nikomu nic nechce, cize v miestnom predrazenom obchodiku nakupujeme mlieko a syr a dame si prat pradlo. Po obede vyrazam ja z Petou do mesta na obhliadku. Veja zo Samkom sa hraju na mobiloch a neche sa im s nami. Cestou si prenajmeme Skuter. Navstivime Cape Drastis, co je pekna vyhliadka a okupeme sa pod nou. Nazad v kempe idem zo Samkom do vdialenejsieho Supermarketu na nakup parkov, lebo uz ma na ne velu chut. Veceriame , rozpravame si vtipne pribehy a postupne ideme do sprch.

21.07.2019 - Ráno sa balíme , je strasne horuco. Vraciame skúter a okolo obeda vyrazame smer pristav. Cestou sa stavujeme na vyborne jedlo niekde pod Kerkyrou. Na spodku ostrova navstivime piesocnu plaz medzi jazerom a morom. Je tu plno mladych ludi, vela surfistou. K trajektu dorazime asi 20min po tom ako posledny odisiel. Cize prespime na blizkej plazi. je tu neskutocne teplo.